Pharrell Williams, moški s številnimi klobuki, je z grammyjem nagrajeni pevec, raper in producent. Na ta seznam lahko dodamo tudi poslovnega podjetnika in revolucionarja trajnostne mode. Ker kadar Williams ne poje o zamegljenih črtah, kako se mu nasmiha sreča ali kako biti preprosto srečen, je velik zagovornik preoblikovanja oceanske plastike v dizajnerska oblačila iz džinsa.
Svetova zabave in mode se pogosto prekrivata in Williams ni nobena izjema; v karieri je sodeloval z različnimi blagovnimi znamkami, kot so Moncler, Uniqlo, Louis Vuitton in Adidas. Toda prav njegova ulična znamka Billionaire Boy's Club ga je pripeljala do usodnega sestanka s trajnostnim tekstilnim podjetjem Bionic Yarn, katerega visokotehnološke niti so narejene iz plastike, pridelane iz oceana.
Patentirana struktura Bionic Yarn je sestavljena iz treh slojev: jedra, ki zagotavlja trdnost in raztegljivost, srednjega sloja iz reciklirane plastike (ki predstavlja do 45 % preje) in zgornjega sloja vlaken, kot so bombaž, volna ali platno, ki dajo tkanini naraven občutek.
In od smeti do zaklada je le pet korakov:
- Zbiranje plastenk iz morja.
- Rezanje plastenk na drobce.
- Segrevanje drobcev.
- Predelava drobcev v prejo.
- Tkanje preje v blago.
Williamsa je tehnologija navdušila – tako zelo, da se je pridružil kot tretji partner (skupaj s soustanoviteljema Timom Coombsom in Tysonom Toussantom). Kot kreativni direktor v podjetju Bionic Yarn je Williams leta 2014 sodeloval z znamko G-Star RAW, da bi zasnoval svojo prvo linijo kavbojk iz reciklirane oceanske plastike Raw For The Oceans. Kolekciji je uspel neverjeten podvig pretvorbe neželenih oceanskih odpadkov v zaželen, zabaven, svež in čist džins.
Raw For The Oceans je prelomnica trajnostne mode za znamko G-Star RAW. V štirih kolekcijah je bilo recikliranih približno 10 ton plastike na kolekcijo. In modna revolucija je prevzela tudi druge dele posla. Leta 2015 je podjetje ocenilo, da so za celotno kolekcijo porabili dva milijona plastičnih steklenic in 1.000 ton plastičnih odpadkov.
Williams je leta 2016 postal solastnik podjetja G-Star RAW. V podjetje je vložil, da bi oblikoval strateško partnerstvo. In v tipično podcenjenem slogu se je odločil novico sporočiti prek Instagrama: »Na vrhuncu svojega posla. Od danes sem ponosen solastnik podjetja G-star RAW.«
Williamsova vloga v podjetju je kreativna, nadzira oblikovanje, oglaševalske kampanje in pomaga pri načrtovanju strategije podjetja. Nazadnje se mu je pri izdelavi trajnostne linije iz džinsa pridružil Jaden Smith. Morda bolj pomembno kot sodelovanje s slavnimi prijatelji (čeprav to nedvomno pomaga) je dejstvo, da je Williams pospešil zavezanost znamke k trajnostni modi. Bionic Yarn se še vedno uporablja, podjetje G-Star Raw pa je sprejelo vrsto zavez o preglednosti dobavne verige, da bi razvilo džins od »zibelke do zibelke«.
A počakajte, zgodba se tu še ne konča. Morda je za Williamsa najbolj značilna njegova neustavljiva ustvarjalnost. Ne zadovolji se s tem, da bi si odpočil in razmislil o svojih izjemnih dosežkih, saj je na njegovem dnevnem redu trajnostnih modnih vrst še kar nekaj pobud.
Je na primer velik oboževalec etične blagovne znamke PANGAIA in pogosto podpira njihove izdelke. Nazadnje je PANGAIA lansirala vegansko puhovko. Kot rezultat desetletnih znanstvenih raziskav sta za jakno značilni izolacija brez krutosti – narejena je iz posušenih divjih cvetov namesto gosjega perja – in zunanja obloga iz recikliranih materialov in plastenk.
Sicer pa se gradi navdušenje do predstavitve majhne kolekcije, ki jo Williams oblikuje za legendarno modno hišo Chanel. Znanih je le malo podrobnosti o tem, kaj bo kolekcija vsebovala, toda ob poznavanju Williamsovih dosežkov sta počasna in trajnostna moda v središču pozornosti na luksuzni modni pisti praktično neizogibni.
Image credits:
Header image: Getty Images
Image of seahorse under water: Shutterstock
Image of Pharell Williams and group of people in laundry room: Getty Images
Image of model wearing big red coat: Courtesy of Pangaia